Langkau ke kandungan utama

Huda demam ma demam

Arini aku di ishtihar kan demam...
dah lame sangat aku tak demam rasenyer..ni mesti dah terjangkit ngan Huda..kesian Huda..
Batuk2, selsema dan badan dia panas..
Aku risau kalo anak2 yang demam...biarla aku yg tanggung semua tu..aku nak anak2 semua sihat dan hepi selalu..
dan Doa aku makbul nampaknyer..tak pe..sikit pon aku tak kisah kalo demam aku ni dapat kurangkan beban Huda..

Semalam lg Huda kurang sihat..malam Jumaat marin dia batuk2 mase tido sampai muntah..
kesian dia...sebab tu ari Jumaat (26/3) aku terus bawak dia jumpe Doktor pakar kat Miri ni..
Sambil2 aku nak tanye pasal kesihatan dia..

Termenung panjang aku lepas balik dr Klinik Pakar kanak2 tu..Kate Doctor, dia nak cek balik jantung Huda pas Huda sihat..Jantung Huda ade bunyi pussshhh2 gitu kate doktor..mungkin JANTUNG BERLUBANG..

Ya Allah...lindungi lah anakku...Berilah kesihatan yang baik untuk nya..

Sepanjang perjalanan balik dr klinik,ku thn air mata ni dr jatuh..Ibu mana yang tak sedih dan risau kalo dengar berita macam ni...walaupon belum di komfirm kan..

Pg tadi aku search skit pasaal jantung berlubang ni..n antara tanda2 nya..sesak nafas berpeluh dengan banyak..Huda tak penah sesak nafas..tp dia mmg kuat berpeluh...dok dlm aircon pon berpeluh..dan dari dulu jantung dia slalu kencang..cam org brlari..walaupon dia tgh tido..

aku rase dia mmg ade sakit ni...setelah bace penerangan yg ade, camne pembedahan dia lakukan..aku mintak2 sangat kalo sakit dia tak serius..Insyaallah...

Selama ni mmg aku rase dia kurang sihat..mase mengandungkan dia, degupan jantung dia 140 beat per min..Nurse yg cek aku pon kate"Laju nyer jantung dia"..aku yg tak tau samada tu elok atau tak tye la kat dia.."Tu ok ke tak ok?normal ke tak?...Nurse tu kate normal..beat normal antara 120-160..kurang atau lebih dr tu tak normal..Aku pon tak de la risau..

Ma aku, Mak mentua aku pon slalu tegur pasal kesihatan Huda..Aku sebagai Ibu Huda tak nak pakai semmua tu..AKU NAK PERCAYA YG ANAK AKU SIHAT...tu jer..macam aku sebenarnya sepanjang mase ni menafikan semua tu..sekarang, pas doktor sendiri yang nak cek, aku cube percaya..tp tetap berharap yg anak aku tak ape2..mungkin lubang tu kecik jer..dan tak de ape perlu di risaukan..

Walau ape pon..tu belum di sahkan lg...tunggu Huda sihat dulu...
Ma harap Huda tak ape2..Ma harap Huda sihat..Ma tak nak Huda sakit..biar Ma yg sakit..Biar Ma yg tanggung..Ma tak sanggup tgk Huda menangis..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Hanis Choledocal Cyst

hai,,salam semua..apa khabar ya? saya sihat alhamdulillah..dah 2 tahun tak post ape2 kat blog... huhuhu...dah berhantu kalau rumah kosong kene tinggal lama2 macam ni..hihi well sibuk nye tak dapat nak update ape2 kat sini kan..maklumlah ahli keluarga bertambah lagi so sekarang anak saya 5 orang..huhu ramai ke? ramai.. ok la kot..ada lagi ramai dari saya..haha so last kita cerita pasal Hanis...Hanis dah nak masuk 3 tahun...lagi 3 hari birthday dia... baru2 ni bulan 7 Hanis sakit..lepas raya puasa haritu.. nak tahu ke ceritanye macam mana.... tak kisah la..kita nak cerita jugak.. balik raya puasa kat kampung hari tu dia ok je..sihat wal afiat... hanis yang kecik comey tu then beraya punye beraya tak hingat sampai beberapa pasang persalinan la kan , hari2 baju baru... nak balik KL lah beraya rumah mertua pula.. otw dari kampung ke KL, hanis sakit perut...ingatkan sakit perut biasa dia lah, macam masuk angin, muntah2...tapi tak ada cirit...so sy marah2 la kate makan

Wanita dan keputihan

 Assalamualaikum Salam sejahtera semua.semoga semua berada dalam keadaan sihat sentiasa.  Saya nak kongsikan sedikit nota mengenai keputihan. Ramai yang message saya dan mempunyai keputihan.  Keputihan adalah normal. Semua wanita ada. Tapi keputihan mempunyai beberapa jenis dan tahap.  Keputihan adalah  cairan atau lendir serviks. Keputihan yang normal adalah tidak berbau.  Keputihan biasanya 4 jenis mengikut tahap kesuburan wanita. (Kitar 28hari) 1. Keputihan bertekstur kering sebelum haid 2. Keputihan bertekstur creamy selepas haid sebelum waktu subur 3. Keputihan putih telur hari ke 12-16  waktu subur 4. Seperti putih telur sedikit pekat. Waktu paling subur Keputihan tidak normal 5. Putih berketul seperti cottage cheese dan gatal mungkin ada jangkitan 6. Coklat dan ada darah - keluar selepas haid untuk mencuci darah haid. Jika terjadi selepas bersama, dan banyak mungkin menandakan keguguran. Jika terjadi pada yang sudah menopos, mungkin tanda kanser serviks. 7. Berwarna kuning dan k

Kesan PB

Premium Beautiful corset : rawatan alternatif kepada : Selulit Membentuk Body Curve yg cantik & semulajadi Fibroid Membakar lemak-lemak Jahat Rawatan utk breast lump & cancer Selain tu, Pemakaian PB jgk merupakan rawatan alternatif kepada: Trying to CONCEIVE CYST Loose Weight  Slip Disc a.k.a Sakit Tulang Belakang Period / Haid yg tidak teratur Migrain @ gastrik CONFINEMENT Prevent from CANCER Jadi, berbaloi jika spend duit tuk beli PREMIUM BEAUTIFUL CORSET . Luxury corset. BERKESAN dan LIFETIME WARRANTY. ingin dapatkan saiz anda? klik sini dan sms ke  019 3439341