Langkau ke kandungan utama

Baru balik dr klinik

Aku baru balik dari klinik pakar kanak2 n jantung dr. philip raja di miri ni..

Cek jantung Huda tadi....camne???...Abah tanye aku.."dah ready???"aku jawab "tak"..mestila tak ready....samada aku nak atau tak..aku kene cek la jantung dia...dah tu?..nak biarkan je?...wat tak tau???aku mmg tak nak tau kalo bleh..aku nak anak aku ok..sihat..tak de masalah..

Huda ok mase masuk klinik..aku dah cakap kat dia nnt doktor nak cek jantung Huda..tgk Huda ok ke tak..dia kate dia tak nak...tapi dia tak nangis mula2 tu...

lame gak la dok tunggu dalam bilik nak scan jantung dia tu..nak tunggu doktor 'on'kan mesin dia...
Huda dah gelisah..dah ajak kluar...dah puas tunggu..last2 dah tiba la mase untuk segala-galanya..
Doktor suh angkat baju Huda..dia pon start la nangis...aku pujuk la dia...sambil2 nangis tu doktor cek la jantung dia tu..

Hmm...........camne????
doktor senyap je..jalankan dia punye analisis....aku pon tak brni nak cakap ape2...nak tye pon takut....last2 terkeluar dr mulut doktor.."BESAR JUGAK LUBANG NI".............
Aku control maintain..........."Mana doktor??"""..dia pon tunjuk la...control maintain lg ni....doktor ukur lubang yg ade kat jantung Huda...11.9mm....

Mase doktor dok cek Huda tu..Huda nangis..kadang2 senyap...skali skale dia cakap la "Huda malu..Huda malu.."...dia malu org dok selak baju dia...hmm..pandai tul..

dah selesai scan, kita dok kat luar..doktor tunjukkan la model jantung n explain mane lubang dia...aku tye" camne doktor?..kene bedah ke".."mesti bedah..kalo tak takut dia sesak nafas bila dia makin besar"....."Open surgery?"..."yer"..kate doktor.."sbb lubang dia tak de rim..."..
doktor lukis2 la skit...tunjuk ape makne rim sume tu...tak bleh wat close surgery..."Lama ke doktor nak sembuh nnt?"...kate doktor tak lame...
biase kalo camni tunggu umo dia 3 - 4 tahun..tapi tu la..takut nnt dia sesak nafas..

dah kluar dari bilik doktor..abah gi bank bawak huda...nak kene bayar ni..mahal tu...RM350...
mase tu macam2 yg aku pk...nak nangis rasenyer kat situ.....
camne keadaan Huda nnt kalo pas surgery...camne aku nak wat???.....Dah terbayang2 rasenyer Huda di operate,terbaring kat katill tu...............camne?????????
Aku takut.........takut sangat......cuba jangan pikir yang buruk2.........Kalo Huda operate, she's in a good hand.....jgn risau..pas operate nnt Huda tak sakit...sihat...leh main cam budak2 lain kan...

Ya Allah, jika ini dugaan untuk kami ya Allah..berilah kami kekuatan, ketabahan, kesabaran ya Allah...sesungguhnya hamba mu ini insan yang lemah..Kau lindungilah Huda...Kau berikan dia kesihatan...Amin....

Aku rasa bersalah pada Huda...Jantung Huda tak terbentuk dengan sempurna masa dalam kandungan Ma...dan sekarang Huda kene tanggung sume ni.....

Now, i dont know how to spread the news...dah mestinye aku kene bgtau ma, mak..nak bgtau usatu hal...nnt reaksi dorg lak satu hal....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Hanis Choledocal Cyst

hai,,salam semua..apa khabar ya? saya sihat alhamdulillah..dah 2 tahun tak post ape2 kat blog... huhuhu...dah berhantu kalau rumah kosong kene tinggal lama2 macam ni..hihi well sibuk nye tak dapat nak update ape2 kat sini kan..maklumlah ahli keluarga bertambah lagi so sekarang anak saya 5 orang..huhu ramai ke? ramai.. ok la kot..ada lagi ramai dari saya..haha so last kita cerita pasal Hanis...Hanis dah nak masuk 3 tahun...lagi 3 hari birthday dia... baru2 ni bulan 7 Hanis sakit..lepas raya puasa haritu.. nak tahu ke ceritanye macam mana.... tak kisah la..kita nak cerita jugak.. balik raya puasa kat kampung hari tu dia ok je..sihat wal afiat... hanis yang kecik comey tu then beraya punye beraya tak hingat sampai beberapa pasang persalinan la kan , hari2 baju baru... nak balik KL lah beraya rumah mertua pula.. otw dari kampung ke KL, hanis sakit perut...ingatkan sakit perut biasa dia lah, macam masuk angin, muntah2...tapi tak ada cirit...so sy marah2 la kate makan

Wanita dan keputihan

 Assalamualaikum Salam sejahtera semua.semoga semua berada dalam keadaan sihat sentiasa.  Saya nak kongsikan sedikit nota mengenai keputihan. Ramai yang message saya dan mempunyai keputihan.  Keputihan adalah normal. Semua wanita ada. Tapi keputihan mempunyai beberapa jenis dan tahap.  Keputihan adalah  cairan atau lendir serviks. Keputihan yang normal adalah tidak berbau.  Keputihan biasanya 4 jenis mengikut tahap kesuburan wanita. (Kitar 28hari) 1. Keputihan bertekstur kering sebelum haid 2. Keputihan bertekstur creamy selepas haid sebelum waktu subur 3. Keputihan putih telur hari ke 12-16  waktu subur 4. Seperti putih telur sedikit pekat. Waktu paling subur Keputihan tidak normal 5. Putih berketul seperti cottage cheese dan gatal mungkin ada jangkitan 6. Coklat dan ada darah - keluar selepas haid untuk mencuci darah haid. Jika terjadi selepas bersama, dan banyak mungkin menandakan keguguran. Jika terjadi pada yang sudah menopos, mungkin tanda kanser serviks. 7. Berwarna kuning dan k

Kesan PB

Premium Beautiful corset : rawatan alternatif kepada : Selulit Membentuk Body Curve yg cantik & semulajadi Fibroid Membakar lemak-lemak Jahat Rawatan utk breast lump & cancer Selain tu, Pemakaian PB jgk merupakan rawatan alternatif kepada: Trying to CONCEIVE CYST Loose Weight  Slip Disc a.k.a Sakit Tulang Belakang Period / Haid yg tidak teratur Migrain @ gastrik CONFINEMENT Prevent from CANCER Jadi, berbaloi jika spend duit tuk beli PREMIUM BEAUTIFUL CORSET . Luxury corset. BERKESAN dan LIFETIME WARRANTY. ingin dapatkan saiz anda? klik sini dan sms ke  019 3439341