Followers

Suka tak blog ni?

Thursday, June 24, 2010

Hope


Huda semenjak mkn ubat yg ustaz darusyifa tu suh mkn dia ok skit...
tak de la baring n tido jer..ade la dia dok n senyum..nak main ngn adik...

ma mintak maaf Huda...rasenyer sdikit sebanyak sakit Huda ni salah ma jaga..
dulu...mase ma lom kawen ngn abah...ma ade cakap ngn abah pasal sorg mak cik ni..dia mengandung n minum air gas kat kfc ke mc d..ma lupe..
ma kate tgk la tu..mengandung pon minum air gas...patut la ramai baby kene jantung berlubang skrg...
bila teringat saat2 tu rasenyer ma nak undur mase dan kalo ma leh tarik balik kate2 ma...
air gas tu bukan penyebab nye....ini sume kehendak Allah....
mase ma mengandungkan Huda...ma jaga sume ape yg ma minum n makan...
ma mengaji tiap2 malam....dengan harapan Huda sihat sempurna cam org lain...

ma nak sangat Huda dapat gelak2 n lari2 cam dulu....harap hari itu akan tiba...amin...

Friday, June 18, 2010

Bila malam menjelma

bila malam menjelma......
baru la leh wat kerja....transfer duit org yg dah byr baju sume...
upload bj baru di blog n face book...
ade lg ni yg lom selesai..kerja upload pic cadar.....haih..melepas la bab cadar...betul2 tak sempat..

ape2 pon sume nyer melibatkan kerja....jgn tak kerja dan juga anak2....2 ni je..
lain2 jgn di pikir.....

Huda dah pergi ke Darus syifaa ari isnin ari tu...ustaz tu tak leh wat ape2 lg...bagi air penawar n baca doa tuk lega kan bengkak jantung dia...Alhamdulillah...
nampak ade la perubahan..dia dah nak duduk..jalan juga skit2...berbanding sebelom ni mmg baring jer dan kuat plak merengek..skrg ni dah ok..ade lg skit2..but ok la..Alhamdulillah...

Insyaallah ari Ahad ni nak pergi lagi..bawak barang2 yg dia nak tuk di bace dan jadikan ubat..
bahan2 yg dia nak...kelapa muda, lada hitam, telor ayam kampung, ketumbar biji, air zam2, madu lebah asli..doakan la menjadi..insyaallah...


Friday, June 4, 2010

Ajal

siang tadi abah call bgtau ade anak pakcik yang banyak juga tolong kami di Miri meninggal.. accident kereta.....sape sangka..orang nya muda, sihat..cepatnya pergi mengadap Tuhan yang Maha Esa...
kita tak tau bila kita akan di jemput...ibadat pon lom cukup...dosa menimbun belom di ampun...

Betapa singkat hidup di dunia ini,
Hari ini mungkin aku masih ada,
Esok mungkin ajal datang menjemput kita,
waktu itu sudah tiada guna
untuk menyesali akan apa2, kerana semuanya sudah tamat.
aku ingin memegang erat tanganmu,
kerana esok mungkin aku sudah tiada,
aku ingin terus bersama mu, kerana mungkin sudah tiada masa untukku,
aku ingin menatap wajahmu,
kerana esok mungkin mataku sudah tertutup rapat,
aku ingin menyatakan aku cinta padamu,
sebelom ajal menjemputku.
Kamu..yang di pinjamkan Allah untukku juga akan di jemput kembali.
Waktu itu aku tidak ingin sesali akan saat2 yang tersia bersamamu..

Huda rindu abah

kalo huda tau ckp tu mesti dia dah ckp...
kesian dia...arini dia selsema n batuk2 skit....langsung tak lalu mkn....sib baik ade coklat hantran tuk pok teh yg tok ma lupe bwk...mkn juga la coklat tu....

bile tye pasal abah...
"abah mane?".."abah keje miri"...
"Huda rindu abah?"...terus dia cebik2 thn sebak...
"Huda nak abah ke?"...dia nangis..jerit ckp"NAK ABAH...".
bila tgk anak sedih, ma pon ikut sedih la...Hannah pon tak sihat..mungkin sebab rindu abah juga..

saba yer anak2..nnt kita balik Miri dok ngn abah....




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...