Followers

Suka tak blog ni?

Wednesday, May 12, 2010

Selesai appointment di IJN

Arini pagi2 dah siap2 nak gi IJN..tuk appointment Huda pukul8 pg...
kul6 dah bagun..ma je bgn kul6...yg lain2...Huda n Hannah susah nak kejut...
Huda kate nak gi jalan baru semangat nak bangun n mandi...
jalan punyer la jem...pagi2..sume org nak gi kerja kan...
dah dekat kul9 baru sampai IJN..tak de hal la lambat skit....
dah pendaftaran sume...dok la tunggu org panggil name Huda..sempat lagi Huda membuang ape yg patut..dah Abah yang mithali yg basuh...
uhu..selesai hal Huda...pegi la jumpe doktor...tgk doktor dah nangis..tau dah doktor ni mesti nak cek aku....
echo lg skali...nangis tak benti la dia...tak reti nak pujuk camne dah...tak benti2..lg pujuk, lg dia menangis...tak pujuk mmg dah menangis...saabar je la..
so dah selesai...lg skali doktor jelaskan la lubang dia..menda same je...
then, doktor suh gi kaunter pendaftaran kemasukan wad, tuk dapatkan tarikh bila nak operate...tp tak tau lg..pending..nnt dia akan kol tuk bg tarikh...according to what doctor said, operate within this 6 month...tak lame lg..
then tye plak kos anggaran brape...dalam RM30K..abah dah bincang2 dah..nak cakap brape gaji, brape mampu nak bayar sume...kalo tye brape yg ade, mmg la tak de...
dah terus ke Unit Taksiran..tuk dapatkan subsidi gov n plee la brapa leh byr..
dia tye brape gaji abah, dok kat mane, brape tanggungan, bil air, bil api sume brape, bil astro brape...
dah tu tunggu dia proses plak...sempat la bg Hannah mkn dulu...kenyang Hannah...Huda plak sementara menunggu, dia tido..aman....bleh abah n ma bincang2 ape yg patut..
dia panggil lg..k..kos RM30K...subsidi krajaan bleh bg sampai Rm27K shj..lebih dia RM3 kene byr sendiri...ok je la..dia mintak penyata KWSP abah...abah gi la amik..malangnyer tak cukup tuk kuarkan akaun kedua tu...
tak pe la...RM3K tu kita usaha la nnt cari...Insyaallah..Allah mudahkan urusan kita ni..amin...
dan Huda..moga2 makin sihat...harapan Ma agar Huda tak payah di bedah...kalo ade carenyer..ma nak usahakan..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...