Langkau ke kandungan utama

Kebaikan Vitamin B Complex



Vitamin B Kompleks telah digunakan berkaitan dengan keadaan kesihatan yang berikut:

Digunakan untuk
Penyembuhan luka - tiamin (vitamin B1), Pantothenic acid (vitamin B5),
dan vitamin B yang lain semuanya telah ditunjukkan untuk memainkan peranan dalam 
penyembuhan luka. 
Kerana sebab ini, beberapa pakar penjagaan kesihatan mengesyorkan tinggi potensi vitamin B 
tambahan untuk menggalakkan penyembuhan luka. 

Kebusukan kudis- Orang dengan kudis kebusukan berulang mungkin mempunyai 
kekurangan vitamin B. Menambahkan dengan vitamin B1, B2 dan B6 telah dilaporkan 
untuk memberikan kelegaan. 
Jerawat rosacea- hubungan antara vitamin B dan rosacea adalah tidak jelas, satu kajian mendapati
 ia menyebabkan gejala rocacea seperti, laporan awal yang lain telah menemui manfaat. 
Pengeluaran alkohol- Kajian menunjukkan ia adalah mungkin bahawa kejayaan rawatan 
kekurangan vitamin B-kompleks sebenarnya boleh mengurangkan ketagihan alkohol, kerana 
haiwan mengidamkan alkohol apabila diberi makan diet yang B-kompleks-kekurangan. 

Kebimbangan -Kajian double-blind mencadangkan bahawa penambahan dengan 
multivitamin vitamin B-kompleks boleh mengurangkan perasaan kebimbangan, tekanan dilihat,
 dan keletihan. 

Prestasi olahraga- vitamin B-kompleks yang diperlukan untuk menghasilkan tenaga daripada 
karbohidrat. Exercisers mungkin telah meningkat sedikit keperluan bagi beberapa vitamin B,
 termasuk vitamin B2, B6, dan B5, prestasi olahraga boleh menderita jika keperluan ini bertambah 
sedikit tidak dipenuhi. 
Attention Deficit Hyperactivity Disorder- vitamin B yang telah digunakan untuk ADHD. 
Jumlah vitamin B yang tinggi telah menunjukkan hasil berbeza dalam melegakan gejala ADHD. 

Gatal-gatal- Dalam satu kajian, rawatan dengan tambahan asid hidroklorik dan 
Vitamin B-kompleks tambahan membantu untuk merawat orang ramai dengan gatal-gatal. 

Ketakcernaan, Pedih ulu hati, dan Keasidan perut Rendah, dan Vitamin B12 Kekurangan- 
Bagi orang-orang yang mempunyai penyerapan yang tidak mencukupi vitamin B12 disebabkan oleh asid perut rendah, menambahkan dengan vitamin B kompleks boleh membantu membetulkan kekurangan. 

Osteoporosis- Dalam satu wanita percubaan menopaus yang menggabungkan terapi penggantian hormon dengan vitamin B dan lain-lain nutrien dan perubahan diet meningkatkan kepadatan tulang mereka oleh% yang luar biasa 11. 

Sindrom Prahaid- Penyelidikan telah dikaitkan kekurangan vitamin B untuk PMS, jadi sesetengah wanita boleh mendapat manfaat daripada menambahkan dengan vitamin B-kompleks untuk melegakan simtom. 




Kekurangan vitamin B tertentu boleh menyebabkan 
anemia, keletihan, hilang selera makan, sakit perut, kemurungan, kebas di tangan dan kaki, kejang otot, jangkitan pernafasan, keguguran rambut, ekzema, pertumbuhan yang miskin di kalangan kanak-kanak, dan kecacatan kelahiran.
Sesetengah pengamal perubatan alternatif mendakwa bahawa kekurangan dalam vitamin B melemahkan sistem imun dan membuat badan terdedah kepada kanser. Mereka mengesyorkan dos yang tinggi vitamin B sebagai rawatan untuk pesakit kanser. Ramai penyelidik mengkaji hubungan antara pengambilan vitamin dan risiko membangunkan kanser tertentu.

Wanita yang hamil atau menyusukan anak perlu lebih banyak asid folik berbanding yang lain. Perkhidmatan Kesihatan Awam mencadangkan bahawa wanita dalam usia subur yang boleh hamil perlu mengambil sekurang-kurangnya 400 mikrogram asid folik setiap hari melalui makanan tambahan pemakanan dan makanan yang diperkaya, sebagai tambahan kepada diet yang mengandungi makanan yang kaya dengan folat, untuk membantu mencegah kecacatan kelahiran tertentu dalam mereka kanak-kanak.

Vitamin B Complex + Ostematrik = sesuai untuk suami-suami yang keletihan, stress dan penat bekerja seharian dan juga untuk ibu-ibu mengandung.

vitamin E dan Ostematrik membantu melegakan sakit belakang.

sume dah tahu kebaikan/khasiat vitamin B ni...vitamin B ni serap air..jadi jika berlebihan, akan keluar melalui air kencing .
bagi saya, yang penting  vitamin B ni membantu dalam kawalan emosi, terutama sekarang ni semua orang bekerja dan stress/ tertekan dengan masalah  di tempat kerja dan masalah seharian. Biasala, semua orang ade masalah...tapi dengan mengambil vitamin B ni, insyaallah, emosi pon terkawal...tiap-tiap bulan happy je walaupon masa "itu"..
jika anda berdekatan dengan cawangan Shaklee, boleh dapatkan dengan harga ahli, hubungi saya untuk dapatkan ID.
atau anda nak menjadi pengedar di kawasan anda,
yang ingin order melalui saya juga boleh hubungi saya di
aeidahamrun@yahoo.com
019 3439341 - sms/whatsapp





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Hanis Choledocal Cyst

hai,,salam semua..apa khabar ya? saya sihat alhamdulillah..dah 2 tahun tak post ape2 kat blog... huhuhu...dah berhantu kalau rumah kosong kene tinggal lama2 macam ni..hihi well sibuk nye tak dapat nak update ape2 kat sini kan..maklumlah ahli keluarga bertambah lagi so sekarang anak saya 5 orang..huhu ramai ke? ramai.. ok la kot..ada lagi ramai dari saya..haha so last kita cerita pasal Hanis...Hanis dah nak masuk 3 tahun...lagi 3 hari birthday dia... baru2 ni bulan 7 Hanis sakit..lepas raya puasa haritu.. nak tahu ke ceritanye macam mana.... tak kisah la..kita nak cerita jugak.. balik raya puasa kat kampung hari tu dia ok je..sihat wal afiat... hanis yang kecik comey tu then beraya punye beraya tak hingat sampai beberapa pasang persalinan la kan , hari2 baju baru... nak balik KL lah beraya rumah mertua pula.. otw dari kampung ke KL, hanis sakit perut...ingatkan sakit perut biasa dia lah, macam masuk angin, muntah2...tapi tak ada cirit...so sy marah2 la kate makan

Wanita dan keputihan

 Assalamualaikum Salam sejahtera semua.semoga semua berada dalam keadaan sihat sentiasa.  Saya nak kongsikan sedikit nota mengenai keputihan. Ramai yang message saya dan mempunyai keputihan.  Keputihan adalah normal. Semua wanita ada. Tapi keputihan mempunyai beberapa jenis dan tahap.  Keputihan adalah  cairan atau lendir serviks. Keputihan yang normal adalah tidak berbau.  Keputihan biasanya 4 jenis mengikut tahap kesuburan wanita. (Kitar 28hari) 1. Keputihan bertekstur kering sebelum haid 2. Keputihan bertekstur creamy selepas haid sebelum waktu subur 3. Keputihan putih telur hari ke 12-16  waktu subur 4. Seperti putih telur sedikit pekat. Waktu paling subur Keputihan tidak normal 5. Putih berketul seperti cottage cheese dan gatal mungkin ada jangkitan 6. Coklat dan ada darah - keluar selepas haid untuk mencuci darah haid. Jika terjadi selepas bersama, dan banyak mungkin menandakan keguguran. Jika terjadi pada yang sudah menopos, mungkin tanda kanser serviks. 7. Berwarna kuning dan k

Kesan PB

Premium Beautiful corset : rawatan alternatif kepada : Selulit Membentuk Body Curve yg cantik & semulajadi Fibroid Membakar lemak-lemak Jahat Rawatan utk breast lump & cancer Selain tu, Pemakaian PB jgk merupakan rawatan alternatif kepada: Trying to CONCEIVE CYST Loose Weight  Slip Disc a.k.a Sakit Tulang Belakang Period / Haid yg tidak teratur Migrain @ gastrik CONFINEMENT Prevent from CANCER Jadi, berbaloi jika spend duit tuk beli PREMIUM BEAUTIFUL CORSET . Luxury corset. BERKESAN dan LIFETIME WARRANTY. ingin dapatkan saiz anda? klik sini dan sms ke  019 3439341