Followers

Suka tak blog ni?

Wednesday, September 12, 2012

Selamat Pengantin baru

Alhamdulillah...
pada 6 sept 2012...khamis malam jumaat....selamat la abang ku satu satunya melangsungkan perkahwinannya dengan Rahimah...
Selamat pengantin baru yer....

sedikit gambar kenang kenangan dari majlis perkahwinan abang ku Nasrul Adham ni...jom saksikan..


Perhitungan dengan Imam
Ni pada khamis malam jumaat 6.9.12

Selamat...halal dah..

Berarak mendung kelabu...memang hari tu nak hujan..nasib baik lepas selesai majlis semua baru hujan kat rumah pengantin perempuan...dapatlah kami balik dengan kering...
Ni ramai-ramai ni orang kampung, sedara mara..mak cik pakcik sepupu sepapat..semua ada..
Adat orang Kelantan pula kalau dah datang bertandang, nak kene kutip duit, bagi pada mak pengantin...
"ngele" kate orang Kelantan..
Ratus juga la dapat..lepas kutip-kutip tu..
7.9.12

Berfoto dengan adik beradik..
dalam pada PAK ANDAM dok sibuk suruh pengantin masuk bilik tukar baju, kami di lupakan...sampai-sampai mak pengantin lelaki pon lupa nak jemput naik bergambar...sabar jer lah...
Nasib lah ade yang ingatkan...kalau tak, tak de dalam frame la kami..huhu

Dan pukul 4 petang baru pengantin nak makan...
apa lagi...ha...santap...ni letak gamba sopan je ni...gamba lain-lain sume mulut pengantin kembung...hehe..sedap makan...
Tapi kata orang, pengantin ni tak makan pun tak apa...sudah kenyang...terrrrrr ...

yang ni dari belah pengantin perempuan...telur junjung dia letak dengan pulut yang di ikat-ikat seperti buah asam gelugur..unik..

ha...kebetulan 7.9.12 ni birthday Al Aryan...anak adik...
Jadi kita amik je kek pak lok ni potong...
Happy Birthday Aryan...
be a good boy k..

8.9.12
ni masa majlis sambut menantu...atau orang KL panggil bertandang...
tebang sepokok kelapa tepi rumah tu...dapat la ambil umbuk kelapa..
ada orang bandar tak tahu ni...
umbuk kelapa tu bahagian tengah-tengah antara daun dan batang pokok kelapa..
hmm...masuk dalam gulai daging tu...sedap..
tapi kata orang, bleh jadi angin juga makan ni..

umbuk pon dah selamat masuk dalam kawah...
kacau jangan tak kacau...

ni la orang kuat majlis ni..tanpa ma dan ayah, memang takkan ada majlis ni punya....
kalau ade pon, lambat sikit lah..
kesian ayah, demam dia belum kebah-kebah lagi..
semoga ayah cepat sihat yer...
ma pun penat juga..wedding planner ni..
dari awal majlis sampai lah kepada basuh periuk belanga lepas majlis...semua ma buat...

pengantin pun sampai lah...


sedikit pantun untuk pengantin...nak jual ni..



Pengantin segak berbaju biru,
Atas pelamin asyik berangan,
Ku ucap SELAMAT PENGANTIN BARU,
Semoga bahagia kedua pasangan, 

Kedua mempelai nampak berseri,
Sedondon pakaian si merah hati,
Kini kau sudah bergelar isteri,
Tugas yang berat sedang menanti,

Jemputlah tuan jamah makanan,
Silalah duduk janganlah malu,
Pada sang isteri ku tinggal pesanan,
Sayangilah suami taati selalu,

dan jangan lupa, kita bukan berkahwin dengan pasangan kita sorang je, tapi dengan seluruh ahli keluarga dia.
jadi, macam mana kita hormati ibu dan ayah kita, macam tu juga kita kena hormati ibu dan ayah mertua kita..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...