Followers

Suka tak blog ni?

Wednesday, April 2, 2014

Ostematrix, ubat sembelitku

tajuk...hehehe...sensitip sembelit-sembelit ni...bukan ape, serik masa berpantang anak pertama dulu...
wanita masa dalam pantang memang ada yang mengalami sembelit yang teruk.. saya lah tu antaranya.
kebanyakkan nya memang sembelit, ikut pengambilan makanan semasa pantang kan kering-kering jer.
sup sayur pun ma macam tak nak kasi makan je...
dah la amalkan air daun inai..macam teh pekatnya, memang la sembelit kan...
makanan sayur-sayur ni orang tua tak bagi sangat pon..

Jadi, apa peranan ostematrix dalam menyelesaikan masalah sembelit?.
ok, ostematrix membekalkan kalsium..tetapi, kalau vitamin yang hanya ada kalsium, tak ada magnesium, itu pun boleh menyebabkan sembelit. Pengambilan kalsium perlu ada magnesium sekali untuk melembutkan najis...ringkas nya begitu..Ostematrix ni ada kalsium + magnesium sekali.
Dan kalau tu je memang tak cukup jugak...kene ada vitamin D jugak...
Vitamin D untuk penyerapan kalsium yang maximum..baru la berbaloi-baloi kan...dah beli, mesti la nak dia terserap dengan maximum dalam tulang kita. kalau beli, makan, kurang serap, buang je membazir la kan...

itu je lah nak share...jadi, ibu-ibu yang nak berpantang tu nanti, boleh beli awal-awal...masa mengandung pun boleh amalkan ni..orang mengandung pun sembelit jugak kan.,
untuk ibu kita, yang selalu sakit-sakit sendi pun bagus amalkan ni...kaki cramp masa mengandung, sakit perut gastrix, sakit perus masa nak period...
cuba lah...rugi tak cuba tau...tak mahal pun...RM61 sahaja 120 biji.
contact saya 019 3439341
aeidah
Shaklee Independent Distributor 882805

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...