Followers

Suka tak blog ni?

Wednesday, May 6, 2015

Mufin pisang

Yum...sedap nye bau kat dapur ni.
Tok ma datang baru-baru ni..bawak pisang 2 sikat..Hadi la pesan suruh bawakan pisang..makan nya sebiji 2 je..
Lain lembik...ermmm dari membazir je kan, buat la mufin pisang ni..
Sedap dan senang..tak perlu mixer pun..
Google la resepi...
Saya jumpa resepi macam ni

3 biji pisang.
Saya guna 5 lagipun dia kata lagi banyak pisang lagi lembab kek ni.
1 cawan gula. Kalau tak suka manis boleh guna separuhje.
1 biji telur. Pukul sikit guna garfu.
1/3 cawan butter di cairkan.
Sedikit vanilla. Ni saya tambah.

Semua ni di gaul bersama hingga sebati.

1 1/3 cawan tepung gandum
1 sudu kecil baking powder
1 sudu kecil soda bicarbonate
1/2 sudu kecil garam
Ayak kemudian gaul bersama pisang tadi.

Panaskan oven 375ferenhiet. Oven saya. 180 celcius. 20 minit. Masak. Keluarkan dan hidangkan. Panas pon sedap. Xsempat sejukkan pun. Tapi katanya dah sejuk dalam peti ais semalaman lagi sedap.

Selamat mencuba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...